Seiska uutisoi viime viikolla vuoden 2020 Miss Helsingin Inna Tähtisen murheenkryynistä, 9,49 euroa maksaneesta smoothiesta, joka aiheutti jupakan julkisessa liikenteessä ja sittemmin somessa.
Inna kertoi astelleensa bussiin smoothien kera, jolloin kuski oli hänen mukaansa käskyttänyt tätä ankarasti. Tämän seurauksena hän kirjoitti HSL:lle eli Helsingin joukkoliikenteestä vastaavalle kuntayhtymälle palautetta, jossa hän pyytää yli yhdeksän euron korvauksia smoothie-juomastaan. Innan Instagram-tilin tarinat-osiossa jakama tarina herätti keskustelua hänen omien somekanaviensa lisäksi muun muassa Jodel-keskustelupalvelussa.
Nyt Inna avautuu asian nykytilasta.
- Minulle vastattiin sieltä, että he eivät voi sanoa asiaan mitään, koska kyseessä oli vuokratyöntekijä. Mietin, miten tämä voi olla edes mahdollista. Olin todella kummastunut. He lupasivat sitten lähettää sille yritykselle viestiä.
- Se oli tosi ikävää. Muutenkin ihmettelen, kun olen itse todella kiltti ihminen, niin että jos kuski olisi vain kohteliaasti todennut, etten saa tuoda smoothieta bussiin, asia olisi ollut ihan ok. Mutta että pitää huutaa siinä keskellä bussia, ja sanoa kaikkien matkustajien kuullen, että heitän sinut ja smoothien ulos – se oli todella aggressiivinen tilanne, kaunotar kummastelee.
HSL:n asiakaspalvelusta kerrottiin Seiskalle, että busseista löytyy "Kiitos kun syöt ja juot vasta perillä" -tarroja, mutta kuljettajalla on oman harkintansa mukaan oikeus myös estää matkustajaa tuomasta mahdollista sotkua aiheuttavia evästuotteita kulkuvälineeseen.

HUOLISSAAN MUISTA
Innan mielestä tapausta ei hänen kokemustensa mukaan hoidettu hyvin.
- Sain viestiä seuraajaltani, että hänen lapsensa oli matkustanut ensimmäistä kertaa bussilla ja oli saanut vastaavanlaista kohtelua. Lapsi oli ollut aivan paniikissa, ettei uskalla enää matkustaa.
- Minun kohdallani asia on eri, kun olen itsevarma ja nuori nainen, niin en ota sitä sillä tavalla itseeni tai liian vakavasti. Mutta joillekin tuollainen tilanne voi olla tosi kova paikka, hän harmittelee.
ARVOSTAA HYVÄÄ ASIAKASPALVELUA
Tähti kertoo käyttävänsä edelleen julkisia liikennevälineitä ikävästä tilanteesta huolimatta.
- Tekisi mieli viedä sille kuskille smoothie, että tämä on sinulle eikä minulle. Ehkä hän tulisi iloiseksi. Veikkaan, että hänellä oli vain huono päivä ja että hän "tarvis vähän lovee".
Inna toteaa nostaneensa asian esille suuremman tarkoituksen varjolla.
- Koen asiakaspalvelun todella tärkeäksi. Ihmiset voisivat olla vuorovaikutustilanteissa paljon ystävällisempiä toisilleen, ja minusta tuntuu, että varsinkin täällä Helsingissä voisi jakaa enemmän eteenpäin sitä, ettei olla tökeröitä toisillemme, hän linjaa.