Miss Helsinki 2020 -voittaja Inna Tähtinen avautui 9,49 euroa maksavasta smoothiesta, josta lopulta koitui aikamoinen murheenkryyni.
Innan Instagram-tilin tarinat-osiossa jakama tarina herätti keskustelua hänen omien somekanaviensa lisäksi muun muassa Jodel-keskustelupalvelussa. Inna päättikin kirjoittaa HSL:lle eli Helsingin joukkoliikenteestä vastaavalle kuntayhtymälle palautetta, jossa hän pyytää yli yhdeksän euron korvauksia smoothie-juomastaan.
- Matkustan usein bussilla. Itseäni sen enempää kehumatta, voin kuitenkin sanoa olevani kelpo matkustaja: ostan aina lipun, olen kohtelias ja kunnioitan julkista liikennettä, Inna pohjustaa 24 tuntia näkyvissä tarinoissaan.

Tällä kertaa matkustus ei kuitenkaan sujunut täysin ilman ongelmia.
- Ostin ennen bussiin astumistani smoothien, joka oli tarkoitus juoda ennen työvuoroani työpaikallani. Bussikuski ei kuitenkaan ollut asiasta samaa mieltä, ja hyvin ilkeällä tavalla (huutamalla kanssamatkustajieni edessä) käskytti minua jättämään smoothien oven ulkopuolelle. Sanoin kuskille, että en aio juoda sitä, ja olen sen kanssa nätisti. Tämä mielestäni teki kuskin entistä äksymmäksi, Inna väittää.
- Ihmisenä ymmärrän kyllä vähemmästäkin, eikä huutamiselle ollut tarvetta. Jätin siis avaamattoman smoothien (paitsi pikaiset hörpyt äkkiä nautittuna) bussin ulkopuolelle. Vaikka tämä ei ollut valitukseni aihe, mutta sivuhuomiona haluan mainita, että kuski puhui hyvin kovaäänisesti lyhyen matkani ajan puhelimeen henkilökohtaisista asioistaan. Ymmärtääkseni kyseessä oli hänen ikävä kokemus remppamiehen kanssa. Matkakokemukseni oli siis hieman ikävähkö.
Korvaukset pankkitilille
Inna jättää viestinsä lopuksi tilinumeronsa, sekä kertoo lähettävänsä tarvittaessa kuitin smoothiestaan.
- Päivittäessäni asiasta someen sain useita viestejä (myös HSL:n henkilökunnalta), että juomista saa ottaa bussiin mukaan, mutta ei voi nauttia siitä matkan aikana. Siksi haluankin, että minulle korvataan tuo 9,49 euron maksanut smoothie, Inna kirjoittaa.
HSL:n asiakaspalvelusta kerrotaan Seiskalle, että busseista löytyy "Kiitos kun syöt ja juot vasta perillä" -tarroja, mutta kuljettajalla on oman harkintansa mukaan oikeus myös estää matkustajaa tuomasta mahdollista sotkua aiheuttavia evästuotteita kulkuvälineeseen.