Meghan Marklen yritys pahassa pinteessä – työntekijät irtisanoutuvat: "Tämä on ennennäkemätöntä"

Meghanin startup-yrityksen käynnistely takkuaa pahemman kerran, ja ongelmia tulee koko ajan lisää.
Sussexin herttuatar Meghan Markle perusti oman lifestylebrändin, mutta sen käynnistely takkuaa pahemman kerran.
American Riviera Orchard -yritys on kohdannut jo useampia vastaiskuja. The Telegraphin mukaan Yhdysvaltain patentti- ja tavaramerkkivirasto (USPTO) hylkäsi 31. elokuuta Meghanin yhtiön tavaramerkkihakemuksen sillä perusteella, että maantieteellisiä sijainteja ei voi rekisteröidä tavaramerkiksi.
Brändin nimi viittaa Santa Barbaran alueeseen, jossa Meghan ja prinssi Harry asustavat. USPTO totesi, että jopa "Orchard" (suom. "hedelmätarha") -sanan sisällyttäminen brändin nimeen ei vähennä sen maantieteellistä kuvailevuutta.
USPTO lisäsi, että koska nimessä on "American Riviera", voidaan olettaa, että yleisö yhdistää tuotteet ja palvelut tähän paikkaan.
Säännön tarkoitus on pitää maantieteelliset nimet vapaana kaikille alueella toimiville yrityksille, jotta ne voivat kertoa asiakkaille, mistä heidän tuotteensa tai palvelunsa ovat peräisin.
Meghanilla on kolme kuukautta aikaa vastata päätökseen, tai muuten hänen hakemuksensa voidaan hylätä kokonaan. Tavaramerkkihakemusten läpimeno vaatii usein useita yrityksiä.
Vaativat työnantajat
Fanit ovat alkaneet ihmetellä, mikä virallisessa lanseerauksessa kestää. Lähteiden mukaan American Riviera Orchardilla on suuria henkilöstöongelmia. Peräti kahdeksantoista työntekijän kerrotaan irtisanoutuneen.
– Numerot eivät valehtele, ja se, että lähes 20 työntekijää on irtisanoutunut, kertoo jo omaa tarinaansa, lähde paljasti Closer Onlinelle.
– Tämä on ennennäkemätöntä, jopa start-upille.
Lähteen mukaan Meghanin johtamistaidot eivät ole parhaimmasta päästä.
– Karu todellisuus on, että Harry ja Meghan ovat erittäin vaativia työnantajia. Heidän kanssaan on vaikea työskennellä, mikä aiheuttaa paljon kitkaa, lähde kertoi.
Hillopurkit saivat kritiikkiä
Meghan paljasti uuden yritysprojektinsa ensimmäisen kerran maaliskuussa, jolloin myös yrityksen sosiaalisen median profiilit luotiin.
Huhtikuussa brändi lähetti mainostemppuna mansikkahillopurkkeja eksklusiiviselle ryhmälle julkkiksia ja Meghanin lähipiirille. Hillopurkkitempaus sai ristiriitaista palautetta sosiaalisessa mediassa.
Talousongelmia tiedossa?
Harry ja Meghan ovat menettäneet yhteistyönsä Spotifyn kanssa, ja Lemonada Media aikoo tiettävästi siirtää Meghanin podcastin ilmestymistä ensi vuoteen.
Kuninkaallisasiantuntija Richard Fitzwilliams totesi The Mirrorille, että pariskunta on tehnyt hyvin vähän myös Netflix-sopimuksensa eteen.
– Jos he menettäisivät tämän sopimuksen, ja heidän Archewell-yrityksellään ja hyväntekeväisyyssäätiöllä on vain vähän lahjoittajia, he saattaisivat joutua taloudellisiin vaikeuksiin, asiantuntija summasi.