Kalsaripomo ryöpyttää Jasper Pääkköstä: "Olisiko tässä käynyt niin, että..."

Kalsarifirman toimitusjohtaja avasi sanaisen arkkunsa oikeudessa.
Jasper Pääkkösen kalsaririidan puinti jatkuu Helsingin hovioikeudessa tänään tiistaina.
Katso video: Jasper Pääkkönen puhuu kalsaririidasta
Pääkkönen haastoi The other danish guy -kalsarimerkin takana olevan Lähde & Co Oy:n oikeuteen kesällä 2022.
Pääkkönen vaati firmalta 300 000 euron edestä vahingonkorvauksia kuviensa ja nimensä luvattomasta käytöstä.
Vuonna 2023 Helsingin käräjäoikeus antoi päätöksensä asiassa. Kanne hylättiin eli Pääkkönen hävisi oikeusriidan.
Nyt asiaa puidaan Helsingin hovioikeudessa. Sekä Pääkkönen että Lähde & Co Oy ovat valittaneet käräjäoikeuden ratkaisusta.
Pääkkönen hakee muutosta käräjäoikeuden tuomioon. Lähde & Co Oy (Lähde) puolestaan valittaa liittyen käräjäoikeuden määräämiin korvauskuluihin.
Riita sai alkunsa siitä, kun Pääkkönen löysi itsensä kalsarit jalassa brändin tv-mainoksesta. Pääkkösen mukaan mistään kalsarimainoksesta ei oltu sovittu.
Näyttelijä on ollut kierrätysmateriaaleista tehtyjen kalsareiden brändilähettiläs ja saanut siitä kuukausittaista palkkiota. Pääkkönen on myös sen taustayhtiön pienosakas.

Nyt puhuu kalsaribrändin toimari
Lähde & Co Oy:n toimitusjohtaja Tommi Lähdettä kuultiin aamulla salissa.
Lähteen mukaan Pääkkönen lähti firman osakkaaksi Sanoma-yhteistyön jälkeen.
Lähde sanoi, että Pääkkösen kanssa oltiin käyty kattava keskustelu yhtiön taustoista sekä arvoista. Myös Sanoma-yhteistyö ja siihen liittyvä sanomalehti, tv- sekä radiomainonta oli ollut puheenaiheena.
Lähde: Pääkkönen innostui yhtiön mainosstrategiasta
Lähteen mukaan Pääkkönen oli nähnyt erään tv-mainoksen, jossa miespuolinen henkilö tanssi pelkkiin kalsareihin sonnustautuneena.
Lähde väitti, että Pääkkönen oli tuolloin kiinnostunut yhtiön markkinoinnista.
Lähde avasi kalsaribrändin mainosten taustaa. The other danish guy:n mainoksissa on aiemmin nähty julkkiksia sekä tavan tallaajia.
– Niissä ihmiset esiintyvät sellaisina kuin he ovat, Lähde totesi kalsarimainoksista.

Kohtalokas kuvauspäivä
Lähteen mukaan Peoplehood-podcastin kuvauksissa oltiin alun perin jännitetty sitä, tuleeko Pääkkönen edes paikalle.
Lähde kertoi tuotannon järjestäneen ylimääräisen kuvauspäivän johtuen Pääkkösen aikataulullisista haasteista.
Lähteen mukaan kuvauksina edeltävinä aikoina sekä kuvauspäivänä Pääkköselle oltiin toistettu useampaan otteeseen, että samalla Pääkkösestä kuvataan myös materiaalia, joita käytetään mainoksessa.
Juontaja Sampo Marjomaa oltiin myös kuvattu samankaltaista mainosta varten.
– Sanoin Pääkköselle, että mainoksesi menee siihen samaan Helsingin Sanomien lehteen.
Lähde ryöpyttää Pääkköstä
Lähde ei edelleenkään pysty omien sanojensa mukaan ymmärtämään Pääkkösen kannetta ja näyttelijän reaktiota kalsaribrändin mainokseen.
– Minua on erityisesti kiinnostanut se, että miksi hän on kertonut hävenneensä, että hän on tällaisessa mainoksessa mukana. Ja hän on sanonut, että se on ollut täysin ristiriidoissa hänen omien arvojensa kanssa.
– Hän ei ollut koskaan aiemmin sanonut pöyristyneensä meidän mainoksista, Lähde totesi.
Toimitusjohtaja alkoi esittämään erikoisia väitteitä Pääkkösen motiiveista kanteeseen. Lähde alleviivasi useampaan otteeseen, että Pääkkönen oli hänen mielestään perillä mainoskampanjan tarkasta sisällöstä.
– Olisiko tässä käynyt niin, että joku on kysynyt, että miksi olet mennyt mukaan tuollaiseen mainokseen? Lähde kyseenalaisti.
– Se on voinut tulla yllätyksenä (Pääkköselle), että miten ihmiset ovat reagoineet tähän mainokseen. Mutta se ei ole voinut olla yllätys, että kuvasimme mainosta, Lähde täräytti.
