Näin kroppa pannaan kesäkuntoon! Tosi-tv-kaunotar Iida Ketola-Korppila jakaa treenivinkkinsä – video!

25.05.2020 21:01

Useista tosi-tv-ohjelmista tuttu kampaamoyrittäjä Iida Ketola-Korppila, 30, on himourheilija. Kaunotar on jakanut kuvia ja videoita treenituloksistaan erityisesti Instagramissa.

Iida ei ole koulutettu personal trainer, mutta timmissä kunnossa oleva nainen tietää, miten kroppa pannaan kesäkuntoon.

Seiska pyysi Iidalta vinkkejä omatoimiseen lihaskuntotreeniin. Niinpä intohimoinen urheilija näyttääkin, ettei treenaamiseen tarvitse kuntosalikorttia, vaan liikkeet voi tehdä vaikka kotioloissa tai ulkona.

Lue myös: ”Takuuvarma liike, jolla saa pepun piukaksi!” Iida Ketola-Korppila neuvoo tehokkaan pakaratreenin!

Kyykky

Kyykky on kuningasliike, jolla harjoitat tehokkaasti reisiä ja pakaroitasi. Se vahvistaa myös polvia, keskivartaloa ja tasapainoasi. Liikkeen voi tehdä vartalon omalla painolla, mutta lisäpainoksi voi ottaa esimerkiksi koiran tai lapsen – mieluiten oman!

Iida Ketola

Hengitä sisään ja jännitä vatsaa, jotta keskivartalon tuki pitää koko liikkeen ajan. Työnnä takamusta taaksepäin kuin olisit istumassa tuolille. Nouse reippaasti takaisin ylös, ojenna jalat ja jännitä pakarat. Varo yliojentamasta polvia noustessasi. Tarkkaile, etteivät polvet käänny liikkeen aikana sisäänpäin, vaan pysyvät linjassa hieman ulospäin avattujen jalkaterien kanssa. Paina kantapäitä maahan, niin vaikutus tuntuu myös pakaroissa. Toista liike 15 kertaa.

Lue myös: Jestas, mitkä rinnat! Jopa viisi kertaa viikossa crossfitiä harrastava Iida Ketola alastomasta kropastaan: Ei ole normaalia, että naisella näkyvät vatsalihakset!

Lankutus

Oikein tehtynä lankku aktivoi ja vahvistaa samaan aikaan vatsalihaksia, pakaroita, reisiä ja olkapäitä. En itse erityisemmin pidä tästä liikkeestä, mutta teen sen hampaat irvessä tehokkuuden takia. Tämä on todella kovaa treeniä!

Iida Ketola

Asetu makaamaan treenialustalle niin, että olet kyynärpäidesi ja varpaiden varassa hartioiden leveyttä vastaavassa asennossa. Pidä kehosi mahdollisimman suorassa linjassa ja varmista, ettet nojaa eteen tai taakse. Pidä kroppa suorassa koko liikkeen ajan jännitettyjen vatsalihasten ja pakaroiden avulla. Älä päästä selkää notkolle! Muista hengittää rauhallisesti. Jos keskivartalon jännitys pettää, lopeta liike.

Lue myös: Poliisi selvitti Iida Ketola-Korppilan vainoojan henkilöllisyyden – ”Hän lupasi jättää minut rauhaan!”

Burpee

Tämä on huipputehokas yleisliike koko keholle. Hyppää kyykkyyn, laskeudu punnerruksen yläasentoon ja laske rintasi alustaan. Pomppaa takaisin kyykkyyn käsiesi väliin, ponnista kyykystä pystyyn ja lyö kädet yhteen pääsi yläpuolella. Toista liikettä yhtenäisenä sarjana esimerkiksi 15 kertaa.

Iida Ketola

Lue myös: Vuosikymmenen vainoojasta kärsinyt Iida Ketola-Korppila: ”Huolestuttaa, että julkkiksia jahtaavia ihmisiä on vapaalla jalalla!”

Etunojapunnerrus

Punnerruksen voi tehdä helposti polvet maassa tai kämmenten ja varpaiden varassa.

Asetu kämmenten ja varpaiden varaan suunnilleen hartioiden leveyden mukaisessa asennossa. Suorista käsivarret ja pidä sekä selkä että niska suorana. Jännitä vatsan ja lantionpohjan lihakset. Laskeudu rinta lähelle treenialustaa ja punnerra kädet takaisin suoraksi.

Iida Ketola

Liike on mahdollista tehdä myös niin sanottuna naisten punnerruksena polvien varassa. Saat kuitenkin parempia tuloksia, kun teet yhden kunnollisen punnerruksen monen helpotetun punnerruksen sijaan.

Älä missaa päivääkään! Tilaa Seiskan uutiskirje ja saat kuumimmat julkkisuutiset sähköpostiisi joka aamu klo 10 täysin ilmaiseksi.

Teksti: Anna Tenhu
Kuvat: Atte Kajova

Lisää aiheesta

Älä missaa kuumimpia viihdeuutisia! Seuraa Seiskaa somessa!