Hyppää pääsisältöön
bb

Big Brotherin evankelista-Ville paasaa uskonnoista - tulilinjalla katolilaisuus: Se on porttokirkko!

Big Brother -talossa käytiin torstaiaamuna mielenkiintoinen keskustelu uskonnoista. Paikalla olivat Kristian, Kimmo ja uskonnollisuudellaan muita hämmentävä Ville. 

Kolmikko kävi läpi erilaisia teorioita, historiaa sekä eri uskontojen välisiä eroja. Kun keskustelu kääntyi katolilaisuuteen, Villellä oli paljon yllättävän sanottavaa. 

- En ole pappishommasta ja paaviudesta samaa mieltä. Paaviakin kutsutaan jumalan sijaiseksi maan päällä ja se on aivan paskapuhetta. Tuollaista pappishommaa ei ole Jeesus allekirjoittanut missään kohtaa, vaan jokainen uudestisyntynyt uskova on kristuksen pappi, siihen ei muita välimiehiä tarvita. 

Myös Kristian kommentoi katolilaiseen kirkkoon liittyviä kohuja. 

- Kun Vatikaanista puhutaan, niin päästään suojaikärajaan, jota ei ole, vai onko se jotain 12? Ja Vatikaanin muihin tapauksiin, joissa kuoropoikia hyväksikäytetään. 

Lue myös: Usko koetuksella! Big Brotherin evankelista-Ville avautui kokemuksistaan DTM-homobaarissa - Kristian riemastui: "Ettet ole koskaan herännyt mul**u per***ssä?"

bb

Ville kertoo Kimmolle ja Kristianille, ettei hän pidä katolilaisuutta edes kristinuskona. 

- Kaikki toi kuvastaa sitä, että siellä on suurilta osin uskonnollisuutta, niin kuin elävä suhde jumalaan puuttuu täysin. Siellä on monessa paikassa sellainen uskonnollinen jäämistö, tämmöistä herätystä katolisen kirkon sisällä, mutta muuten mä sanoisin, että kyseessä on… Tai että onko kyseessä enää edes kristinusko. 

- Tästä tulee paskaa, mutta niinkun mä väitän, että siellä on paljon pyhimyksien palvontaa, sitten äiti-lapsi-kultti on tämä Marian ja Jeesuksen… Mariaa rukoillaan siellä paljon. Ei pidä rukoilla Mariaa, ei ihmisiä ekä enkeleitä. Ei missään nimessä. Se on absoluuttinen ei. 

Lue lisää: Big Brotherissa kiivas keskustelu: evankelista-Ville tuomitsi seksuaalivähemmistöt – sai Kevinin järkyttymään: Tuntuupa pahalle!

Villen määrätietoinen puheenvuoro on saanut Kimmon ja Kristianin hiljentymään.

- Sitten paavius ja hierarkia, mitä ei ole raamatun uudessa liitossa määritelty ollenkaan. On paimenen virka, paimen on se joka pitää seurakunnan lauman koossa. Se on yks virka, palvelevaa johtajuutta missä kilvan nostetaan toista ylöspäin. Se malli katolilaisessa kirkossa ei toteudu ollenkaan. Siellä on herätystä, joilla on käryä miten se homma menee. Siellä on uudestisynyneitäkin, jotka ovat jääneet paikalle jumalan kehotuksesta. Pidän katoista kirkkoa porttokirkkona. Paavi hakee uskontojen välistä ekumeniaa. Olen lukenut paavin lausuntoja, kun hän on lukemassa yhdessä imaamien kanssa. Se on häpäistys!

Älä missaa päivääkään! Tilaa Seiskan uutiskirje ja saat kuumimmat julkkisuutiset sähköpostiisi joka aamu klo 10 täysin ilmaiseksi.


Teksti:
Mariama BAH
Kuvat:
Seiskan toimitus

Älä missaa kuumimpia viihdeuutisia! Seuraa Seiskaa somessa!