Maria Veitola mokasi! Pahoittelee harhaanjohtavaa HappyFlops -mainostaan

Maria Veitola mokasi! Pahoittelee harhaanjohtavaa HappyFlops -mainostaan

Maria Veitola tunnustaa somessa olleensa liian sinisilmäinen mainostaessaan muovisandaaleita.

Mainos
Mainos päättyy

Seiska uutisoi tiistaina tekstiilien vastuullisuuteen ja tekstiilikierrätykseen erikoistuneen somevaikuttaja Outi Pyyn someen julkaisemasta kattavasta selvityksestä HappyFlops-sandaalien epäeettisyydestä.

Outi linjasi faktoihin perustuen, että sandaalit ovat "ruotsalaisten uudelleenbrändäämää kiinaroskaa".

Sandaaleita on mainostettu somessa ja moni Suomi-julkkis on antanut kasvonsa massiiviselle mainoskampanjalle. Mukana sandaalihekumassa ovat olleet ainakin Janni Hussi, Vappu Pimiä, Jutta Larm">, Jutta Larm, Maria Veitola, Eevi Teittinen, Johanna Harlin ja Sami Kuronen.

Outi taustoitti selvityksessään, että ruotsalainen kauppa syytää rahaa vaikuttajille tuodakseen markkinoille vastuutonta halpatavaraa.

Mainos
Mainos päättyy

- HappyFlops ei ole vastuullinen toimija. Heidän kauppa on täynnä epämääräisiä terveysväittämiä, valmistusmaatietoja ei löydy, sertifikaateja ei ole, vastuullisuussivua ei ole jne. Älkää ostako niitä. Edes jalkaterapeutti ei suosittele. Eikä tuotteen kemikaaliturvallisuudesta ole takeita. Näitä kun käytetään yleensä suoraan iholle, Outi kirjoitti.

Outi myös muistutti, että sandaaleita mainostamaan lähteneiden julkkisten takana on usein mainostoimisto.

- Monilla vaikuttajilla on taustalla viestintä- tai PR-toimisto, joka näitä brändejä heille ehdottaa. En tiedä millä hemmetin argumenteilla näitä on julkkiksille myyty, koska ihan perusgooglaaminenkin olisi selvittänyt että kyseessä on halpatavara. Jos olisin yksi noista näitä mainostaneista tyypeistä, antaisin omalle vaikutajatoimistolle kipakkaa palautetta että tekisivät taustaduunit paremmin ja vetäisin kamppiksen pois. Jos siis heitä vastuullisuus kiinnostaa. Kaikkia ei kiinnosta, Outi toteaa.

Veitola reagoi

HappyFlopseja somessa mainostanut Maria Veitola kommentoi kohua tuoreeltaan tiistaina. Hän julkaisi Instagramin tarinat -osiossa tekstin, jossa hän pahoitteli toimintaansa.

- Tein ruotsalaisen firman kanssa yhteistyön, jonka manageritoimistoni oli puolestani sopinut, Maria taustoittaa.

Mainos
Mainos päättyy

- Yhteistyötä aloittaessa ei oltu tehty riittävää taustatutkimusta, eikä yrityksen taustoja kyseenalaistettu.

- Mellakka Management on pahoitellut asiaa minulle ja olen itse pahoillani etten vaatinut tarkennuksia brändin taustoihin, Maria kirjoittaa.

- Otamme tästä opiksemme, Maria päättää.

Tänä keväänä Maria itse grillasi Yökylässä Maria Veitola -ohjelmassa somevaikuttaja Sara Sieppiä vastuullisuudesta mainoskampanjoihin liittyen:

Mainos
Mainos päättyy
Ladataan
Maria Veitola mokasi! Pahoittelee harhaanjohtavaa HappyFlops -mainostaan