Samu Haber paljastaa törttöilleensä liikenteessä – auto lunastukseen

Top Gear Suomi -podcastissa Christoffer Strandbergin vieraana on Samu Haber.
Samu Haber kertoo Top Gear Suomi -podcastissa, että hän oli nuorena omasta mielestään maanteiden Ritari Ässä, jolla peltikin rytisi monesti.
Samun ensimmäinen oma auto oli Datsun 100A, jolla hän esitteli KITT-käännöksiä kavereille ja teki vaikutuksen tyttöihin.
– Kyllä se yleensä kääntyi, mutta kaikki osat eivät välttämättä aina seuranneet sitä auton runkoa mukana, hän naureskelee podcastissa.
Hän nimesi auton Hemuliksi ja sijoitti sen takakonttiin massiiviset kaiuttimet.
Samu paljastaa, että Hemulille kävi lopulta köpelösti, sillä se paloi. Myös äidin Volkswagen Golfin kanssa kävi köpelösti.
– Mä vedin puuhun lujaa kylki edellä. Se meni lunastukseen, Samu tunnustaa.
Äiti ei ollut kovin tyytyväinen hänen toimintaansa.
– Ymmärsin, etten pyytänyt autoa lainaan sitten ehkä muutamaan kuukauteen.
Katsojilta yksimielinen tuomio Top Gear Suomesta – Teemu Selänteelle erityinen toive

Pahempia kolareita hänelle ei ole sattunut, mutta varsinkin nuorempana peltiä meni ruttuun. Hänen äidillään oli jossain vaiheessa työsuhdeautonaan Renault Laguna, ja taas sattui ja tapahtui.
Samun mukaan oikea etukulma, vasen etukulma ja perä olivat soirona hänen jäljiltään. Äiti menetti tällöin hermonsa ja pani Samun itse tekemään vahinkoilmoituksen.
– Ajoin parkkiruutuun vaikeassa paikassa. Sitten autoni osui viereiseen autoon, ja tästä säikähtäneenä nopeasti lähdin peruuttamaan, jolloin törmäsin betoniporsaaseen, josta autoni kimposi pyykkitelineeseen, Samu kertoo kirjoittaneensa vahinkoilmoitukseen.
Nykyään jos autoon tulee pienikin naarmu, se ottaa häntä päähän huolella.
– Se on hirveetä. Nykyään varsinkin, kun kaikki tutkat ja kaikki systeemit ja osa autoista jos oot ajamassa päin seinää, se väkisin pysäyttää auton, tekee hätäpysäytyksen.
Top Gear Suomi Nelosella ja Ruudussa lauantaisin. Top Gear Suomi -podcast Suplassa.