Vaatemyyjästä sometähdeksi! Fanit tuijottivat bloggaajakaunotar Aino Rossia työpaikalla – ”Häiritsi työntekoa!”

Helsinkiläinen Aino Rossi, 27, on yhden naisen firma.
Hänen työnkuvaansa kuuluu kuvausmallina oleminen, video- ja kuvaeditointi, kuvaaminen, laskuttaminen, kirjoittaminen... Lista on loputon.
Hän on ammatiltaan sometähti, kauppatavaranaan oma henkilöbrändinsä. Hän markkinoi firmoja ja tuotteita. Aino luo tuotteille kasvot, kohdeyleisönään tavalliset ihmiset. Sosiaalisessa mediassa hän avaa ovensa elämään 153 000 seuraajalleen. Aino on uuden ajan julkisuuden henkilö.
Huh, mikä kaula-aukko: bloggaaja Aino Rossi loksautti leuat Miss Helsinki -finaalissa – kuva!
Somevaikuttajan työ herättää edelleen ennakkoluuloja.

– Minulle on tokaistu, että jos tekisit normaalia toimistotyöaikaa, niin tietäisit, miltä väsymys tuntuu. Mutta vieraalla töissä ollessani minulla oli enemmän vapaa-aikaa kuin nyt.
Aino työskenteli aiemmin vaatekaupassa. Pikkuhiljaa vaatemyyjän sosiaalisen median seuraajamäärä kasvoi. Erityisesti nuoret fanit löysivät hänet somen kautta.
Lopulta työskentely vaatekaupassa kävi hankalaksi, kun fanit piirittivät Ainoa töissä ja vapaa-ajalla.
– Kerran kaksi tyttöä seisoi kolme tuntia kaupassa tuijottaen minua. Olihan se aika hellyttävää, mutta työtekoa se häiritsi.
Ainon fanien ikäjakauma on muuttunut, ja aikuisfanit käyttäytyvät maltillisemmin.