Öky-Mersulla ajava Hjallis Harkimo höllensi kaasujalkaa – ”Sakot alkavat olla niin kalliita, ettei niitä kannata ottaa”

Hjallis Harkimo
Mainos
Mainos päättyy

Harry "Hjallis" Harkimon, 67, yli 100 000 euroa maksanut Mercedes-Benz CLS 450 4Matic on kuin nelipyöräinen taideteos. Silti sen huippuominaisuuksien luetteleminen saa auton omistajan lähinnä haukottelemaan.

– Ei suoraan sanottuna kiinnosta. En ole innostunut tekniikasta, enkä edes tiedä, paljonko autossani on tehoa. Varmasti Mersussani on paljon kaikenlaisia hienouksia, mutten ole tutkinut niitä yhtään, Hjallis pamauttaa.

Yli satatuhatta euroa maksavasta Mercedes-Benz CLS 450 4Maticistä löytyy vaikka mitä hienouksia, mutta Hjallista ne eivät kiinnosta. – En edes tiedä, paljonko tässä on tehoa. Varmasti ihan riittävästi.
Yli satatuhatta euroa maksavasta Mercedes-Benz CLS 450 4Maticistä löytyy vaikka mitä hienouksia, mutta Hjallista ne eivät kiinnosta. – En edes tiedä, paljonko tässä on tehoa. Varmasti ihan riittävästi.

Hävyttömän hienolla yli 100 000 euroa maksaneella Mersulla päivittäin ajava Hjallis Harkimo suorasanaisena: En ymmärrä autoista juuri mitään!

Hjallis esittelee öky-Mersunsa erilaisia ajotiloja. Niitä löytyy runsaasti, ja ne kaikki voi napsauttaa päälle kädenkäänteessä. Esimerkiksi urheilullisessa sport-tilassa todella tuntee saksalaiskärryn voiman. Kaasupoljinta tallatessa turvavyö kiristyy ja matkustaja suorastaan imeytyy nahkapenkkiin, kun auto ampaisee rajuun kiihdytykseen. Hjallis yrittää turhaan peitellä tyytyväisyyttään.

Mainos
Mainos päättyy

– En minä oikeasti enää kaasuttele. Ajoin ennen aika paljon ylinopeussakkoja, mutta nyttemmin kaasujalkani on höllentynyt. En ole saanut sakkoja pitkään aikaan, olisinko vain yhdet vuoden aikana. Sakot alkavat olla niin kalliita, ettei niitä kannata ottaa. Ehkä sakot ovat opettaneet, kansanedustaja pohtii hymyillen.

Hjallis Harkimo menetti ajokorttinsa! "Multa lähti taas kortti hyllylle" - video!

– Eihän se koskaan kivaa ole, kun valot välähtävät taustapeilissä. Ja pitkiä matkoja ajaessa on oltava tarkkana automaattikameroiden kanssa. Nehän on usein sijoitettu heti nopeusrajoituksen vaihtumisen jälkeen, esimerkiksi kun satasen rajoitus tippuu 80:een.

Mainos
Mainos päättyy
Ladataan