fbq
Uutiset
30.01.2021 14:04
Teksti: Eetu Ampuja|Kuvat: Pasi Murto
Hävyttömän hienolla yli 100 000 euroa maksaneella Mersulla päivittäin ajava Hjallis Harkimo suorasanaisena: En ymmärrä autoista juuri mitään!
Uutiset
30.01.2021 14:04
Teksti: Eetu Ampuja|Kuvat: Pasi Murto

Huippunopeus 250 kilometriä tunnissa. Kiihtyy nollasta sataan 4,8 sekunnissa. Lähes 400-heppainen kuusisylinterinen moottori, silti hämmästyttävän maltillinen kulutus. Luksusta alusta loppuun niin sisätiloissa kuin ulkopinnoillakin.

Lue myös: Hjallis Harkimo palautti eduskunnan taksikortin - kritisoi väärinkäyttäjiä ronskisti: "Mulla ei ole ollut yhtään työtehtävää, joka..."

Harry "Hjallis" Harkimon, 67, yli 100 000 euroa maksanut Mercedes-Benz CLS 450 4Matic on kuin nelipyöräinen taideteos. Silti sen huippuominaisuuksien luetteleminen saa auton omistajan lähinnä haukottelemaan.

– Ei suoraan sanottuna kiinnosta. En ole innostunut tekniikasta, enkä edes tiedä, paljonko autossani on tehoa. Varmasti Mersussani on paljon kaikenlaisia hienouksia, mutten ole tutkinut niitä yhtään. En suoraan sanottuna ymmärrä autoista juuri mitään! Minulle riittää, että Mersuni menee eteen- ja taaksepäin, Hjallis pamauttaa.

Lue myös: Hjallis Harkimo menetti ajokorttinsa! "Multa lähti taas kortti hyllylle" - video!

Yli satatuhatta euroa maksavasta Mercedes-Benz CLS 450 4Maticistä löytyy vaikka mitä hienouksia, mutta Hjallista ne eivät kiinnosta. – En edes tiedä, paljonko tässä on tehoa. Varmasti ihan riittävästi.
Yli satatuhatta euroa maksavasta Mercedes-Benz CLS 450 4Maticistä löytyy vaikka mitä hienouksia, mutta Hjallista ne eivät kiinnosta. – En edes tiedä, paljonko tässä on tehoa. Varmasti ihan riittävästi.

Jolle jämähti mäkeen

Sen Hjalliskin tietää, että hänen tyyris johtotähtensä on neliveto.

– Siitä on hyötyä varsinkin nyt, kun täällä Sipoossa on paljon lunta. Jollen auto on etuvetoinen pikkumaasturi, ja sehän jämähtää täällä heti mäkeen kiinni. Neliveto se olla pitää, Hjallis hymähtää Joel-poikansa autosta puhuessaan.

– Nelivedossa pitää kuitenkin muistaa, ettei se pysähdy yhtään sen nopeammin, vaikka lähteekin ihan helvetin kovaa!

Lue lisää Hjalliksen öky-Mersusta tuoreimmasta Seiskasta!

Johtotähden tyylikkäissä sisätiloissa kuskin silmää hivelee erityisesti auton suuri näyttö. – Peruutuskamera on hyvä, siitä saa selvää. Muutoin en ole kauhean kiinnostunut tekniikasta.
Johtotähden tyylikkäissä sisätiloissa kuskin silmää hivelee erityisesti auton suuri näyttö. – Peruutuskamera on hyvä, siitä saa selvää. Muutoin en ole kauhean kiinnostunut tekniikasta, Hjallis tunnustaa.

 

Tilaa Seiskan uutiskirje! »