Onnellisen suhteen salaisuus onkin merkkiuskollisuus!

Parisuhde kestää paremmin, jos kumppanisi pitää samoista brändeistä.
Mainos
Mainos päättyy

Mikä on onnellisen parisuhteen salaisuus? Onko se rakkaus? Luottamus? Hyvä seksi? Uuden tutkimuksen mukaan se on mieltymys samoihin tuotemerkkeihin.

Science Daily -lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan kahden henkilön brändiuskollisuuden yhteensopivuudella on merkittävä rooli parisuhteessa. Tutkijoiden mukaan se, että parisuhteen osapuolet pitävät samoista tuotemerkeistä, on onnellisuuden kannalta tärkeämpää, kuin esimerkiksi yhteiset mielenkiinnonkohteet.

Tutkijat arvelevat, että asiassa on kyse parisuhteen valtasuhteista. Suhteessa, jossa toinen pitää Coca-Colasta ja toinen Pepsistä, ostetaan tuote dominoivan osapuolen mieltymysten mukaan. Tällöin suhteen toinen osapuoli joutuu alistumaan vahvemman tahtoon, mikä saattaa nakertaa suhdetta ajan mittaan.

– Useimmat parit tuskin eroavat tuotemerkkien yhteensopimattomuuden takia, mutta se johtaa siihen, että alistettu osapuoli muuttuu yhä onnettomammaksi, selittää tutkija Danielle Brick.

Sen sijaan suhteessa, jossa molemmat pitävät vaikkapa Coca-Colasta, ei tällaista valtasuhteiden sotaa pääse syntymään.

Mainos
Mainos päättyy

Lähde: Metro UK

Mainos
Mainos päättyy
Ladataan