Onnellisen suhteen salaisuus onkin merkkiuskollisuus!
Mikä on onnellisen parisuhteen salaisuus? Onko se rakkaus? Luottamus? Hyvä seksi? Uuden tutkimuksen mukaan se on mieltymys samoihin tuotemerkkeihin.
Science Daily -lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan kahden henkilön brändiuskollisuuden yhteensopivuudella on merkittävä rooli parisuhteessa. Tutkijoiden mukaan se, että parisuhteen osapuolet pitävät samoista tuotemerkeistä, on onnellisuuden kannalta tärkeämpää, kuin esimerkiksi yhteiset mielenkiinnonkohteet.
Tutkijat arvelevat, että asiassa on kyse parisuhteen valtasuhteista. Suhteessa, jossa toinen pitää Coca-Colasta ja toinen Pepsistä, ostetaan tuote dominoivan osapuolen mieltymysten mukaan. Tällöin suhteen toinen osapuoli joutuu alistumaan vahvemman tahtoon, mikä saattaa nakertaa suhdetta ajan mittaan.
– Useimmat parit tuskin eroavat tuotemerkkien yhteensopimattomuuden takia, mutta se johtaa siihen, että alistettu osapuoli muuttuu yhä onnettomammaksi, selittää tutkija Danielle Brick.
Sen sijaan suhteessa, jossa molemmat pitävät vaikkapa Coca-Colasta, ei tällaista valtasuhteiden sotaa pääse syntymään.
Lähde: Metro UK