
Tauski on nyt levy-yhtiöpomo – kerskailee tehneensä uskomattoman sopimuksen: "Jaamme musiikkia ympäri universumia!"
Iskelmäveijari Tauno ”Tauski” Peltonen ilmaantui hiljattain polleana Ikaalisten Iskelmäparatiisin laulukilpailuun yhdessä suojattinsa Leif ”Leevi” Anderssonin kanssa.
- Leevi on mun artisti. Olen täällä ensimmäistä kertaa edustamassa itseäni levy-yhtiöpomona, Tauski retosteli Seiskalle.
Vaikkei Leevin menestys laulukilpailussa ollut kovinkaan kummoista, itsevarma artisti ja levy-yhtiöpomo tähtäävät silti korkealle.
Vauhtikaksikko on ehtinyt julkaista kolme kappaletta: Älä itke kaunis tyttö ja Verenpunainen rakkaus saivat hiljattain seuraa Kesäleskestä, jossa Tauski on yhdistellyt hämmentävällä tavalla 1920-luvun sanoituksia ja tauskimaista discojytkettä.
- Biisi pohjautuu Elovenaan, Suomi-maisemiin ja sellaiseen kasikytluvun meininkiin, jossa rallin tahdissa on helvetin helppo hoilata Corollan takapenkillä, Tauski kuvaili.

Tauskin kynäilemiä kappaleita julkaisee hänen oma levy-yhtiönsä Space Records, joka on kuulemma nyt tehnyt ”törkeän hyvän” jakeludiilin.
- Levy-yhtiöni on tämän päivän levy-yhtiö. Emme siis paina mitään CD-levyjä, vaan homma perustuu puhtaasti maailmanlaajuiseen digijakeluun, Tauski valisti.
- Saimme juuri digijakelusopimuksen 149 digipalvelun kanssa, joista nimekkäimmät ovat Spotify ja iTunes. Niiden kautta musiikkimme leviää ympäri universumia!
Tauski vertasi toimintaansa lottokupongin täyttämiseen.
- Kyseessä on samanlainen kuvio kuin että jos jättäisimme Eurojackpotin vetämään ja sitten katsoisimme, montako miljoonaa tulee tilille. Nyt jaamme musiikkia ympäri universumia ja katsomme, mitä tapahtuu.

Kovien puheiden lisäksi taustalla painaa myös sinänsä jalo ajatus: jo hiipuneiden tähtien uran elvyttäminen.
- Sellaisten, jotka olivat vielä pari vuotta sitten eturivin tähtiä mutta jotka nyt istuvat trukin puikoissa. Heidän sieraimensa pitää saada sen verran pintaan, että he voivat hengittää, Tauski alleviivasi.
- Tämä nykyajan The Voice of Finland -aikakausi aiheuttaa artistille korkeintaan kolmen kuukauden liiketoiminnan, jonka jälkeen he palaavat päivätöihinsä eikä heitä muista enää kukaan. Eikä sellaista tv-julkisuutta ole saanut edes Madonna! Mun mielestä siinä kohtaa menee jotain pieleen.