Race Across the World Suomi -tähti mokasi – tuohtunut avautuminen

Somevaikuttaja sai tarpeekseen kahden organisaation asiakaspalvelusta.
Juontaja ja somevaikuttaja Laura Haimila kertoo saaneensa kahdet sakot lyhyen ajan sisällä. Koska molemmissa oli syynä vain inhimillinen virhe, sattumukset tietysti korpeavat Lauraa.
Arkistovideo: Laura paljastaa kolme faktaa itsestään.
"Sakkonsa" Laura sai ensin metrossa ja pari viikkoa myöhemmin omassa parkkiruudussaan yksityiseltä parkkifirmalta.
Vaikka Laura puhuu sakosta, hän ei ole saanut sakkoja. Ensimmäisessä tapauksessa hän sai tarkastusmaksun ja toisella kertaa yksityisoikeudellisen pysäköinnin valvontamaksun.
Sakko on rahallinen rangaistus rikoksesta. Laura ei ole tehnyt tapauksissa rikosta, vaikka hän itse kirjoittaa sakosta. Sakko on Lauran kuvaamissa tapauksissa yleinen puhekielen ilmaisu, ja Lauran omaa sanavalintaa seuraten sitä käytetään myös tässä jutussa.
Laura kertoi kahdesta tapauksestaan Instagram-tilillään tarinoissaan. Voit lukea Lauran kertomukset tästä huomiseen (ti 20.5.) kello 11:een asti.
Metromoka!
Ensimmäisellä kerralla hän kertoo itse töpänneensä vain pienen hetken verran. Ostaessaan lipun kännykällä ennen metron laiturille menoa, juuri kuten asiasta säädetään, hän oli kuitenkin ilmeisesti sulkenut kännykän liian aikaisin.
– Lippu aktivoitui vasta kun tarkastaja pyysi näyttää sitä. [- -] lippu vaikutti siltä, että ostin sen hädissäni siinä, Laura kirjoittaa.
Hän pystyi kuitenkin osoittamaan tilitiedoillaan, että lippu oli ostettu jo kymmenen minuuttia aikaisemmin. Laura teki asiasta HSL:lle reklamaation asiasta.
– No reklamaatio ei mennyt läpi näytöistä huolimatta, koska heillä on oikeus sakottaa ynynynynyyy, Laura päättää perustelunsa.
Toinen kerta putkeen
Paria viikkoa myöhemmin Laura pysäköi omalla pihallaan väärin. Hänellä on kaksi pysäköintipaikkaa, joista toisella pysäköidessä pitää olla näkyvillä lupalappu.
Laura käytti varsinaisen parkkipaikkansa ollessa remontissa vierailleen tarkoittamaansa varapaikkaa, mutta unohti lapun. Pahaksi onneksi pihaa valvova yksityinen parkkifirma oli käynyt pihassa ja läpsäyttänyt hänelle parkkisakon.
Laura teki taas reklamaation. Hän vetosi unohtamiseen ja ilmoitti olevansa taloyhtiön osakas ja käytetyn autopaikan kuuluvan hänelle.
– Reklamaatio hylättiin, mut "huojensivat" sitä 30 eurolla. Siis oikeesti mitä, Laura tuohtuu.
Asiakaspalvelun vika?
Laura pitää syyllisenä asiakaspalvelua, jonka hän sanoo olevan aivan hanurista.
Hän tekee selväksi, että ei tarkoita asiakaspalvelijaa eikä tämän ammattiryhmän ihmisiä yksilöinä tai ryhmänä vaan kummankin organisaation valitsemaa linjaa asiakkaitaan kohtaan.
– Se, että tällaiset firmat ei halua nähdä virheitä, ni se ketuttaa. Ja en edes mene siihen, mitä mieltä olen HSL:n tarkastajagamesta. Se on eri keskustelu.
Tuohtunut Laura ei aio jättää kumpaakaan maksua silleensä.
– Nyt sitten vaa uutta reklamaatioo kummallekin. Taisteluni on alkanut.