Isac Elliot mahtaili yksityiskonekuvillaan – Seiska selvitti: näin paljon sillä lentäminen maksaa

Laulaja poseeraa luksusjetissä, jolla voi tehdä matkoja ulkomaillekin.
Laulaja Isac Elliot, 23, poseeraa näyttävissä lentokonekuvissa Instagram-tilillään.
Isac julkaisi pari päivää sitten otoksia, joissa mahtailee yksityiskoneen penkillä ja edustalla.
Ensimmäisessä kuvassa laulaja istuskelee koneen matkustamossa viihtyisissä tunnelmissa, toinen jalka penkille nostettuna.
Toisessa kuvassa hän käppäilee koneen ulkopuolella. Julkaisusta ei paljastu, onko Isac käyttänyt lentokonetta matkustamiseen vai vain kuvauskäyttöön.
Koneen rekisteritunnuksesta paljastuu, että kyseessä on Helsinki Citycopter-yhtiön omistama lentokone. Seiska selvitti, miten tyyristä moisella luksusjetillä olisi lentää.
Helikopterilennoistaan tunnetun Helsinki Citycopterin ACXJET on yhtiön uusin hankinta. Kyseessä on vuoden 2015 Cessna Citation CJ4-liikesuihkukone, joka on ollut Helsinki Citycopterin käytössä reilun kuukauden.
Seiska tavoitti yhtiön perustajajäsenen Joonas Nurmen kommentoimaan yleisellä tasolla, mitä moisella luksuslentokoneella matkustaminen oikein maksaisi.
- Riippuu todella paljon siitä, mistä ja milloin lentää. Esimerkiksi onko lentokenttä sellainen, joka on koko ajan auki, vai onko se sellainen, joka pitää erikseen avata, liikematkalla oleva Joonas vastaa puhelimitse suoraan Bangkokista.
- Palvelun voisi tiivistää "avaimet käteen" -periaatteeseen. Eli käytännössä jos meille soitetaan, että haluaisi lähteä vaikka huomenna Pariisiin, järjestämme matkan niin, ettei asiakkaan tarvitse tehdä mitään muuta kuin varaus. Palveluun sisältyy kuljetukset lentokentältä ja tarvittaessa hoidamme hotellivaraukset tai vaikkapa yksityisvillan varaamisen.
Ei jonottelua lentokentällä
Hintatasoon vaikuttaa paljon se, mitä palveluun haluaa sisällyttää, eli montako henkeä seurueessa on, mihin asti koneella lennetään tai onko pakettiin ostettu lisäksi majoituspalveluita.
- Jos lennetään esimerkiksi Suomen sisällä 6-8 hengen seurueella, hinta ei yhden henkilön osalta paljoakaan eroa bisnesluokan tavallisesta meno-paluu lipusta. Erona on se, ettei tarvitse jonotella lentokentällä ja voi matkustaa aivan omalla aikataululla.
Lennot myydään aina koko koneen hinnalla matkustajamäärästä riippumatta. AXCJET:illä on mahdollista lentää vaikka Välimerelle saakka. Lentoaika ratkaisee itse lennon lopullisen hinnan. Erona muihin alan toimijoihin on Joonaksen mukaan se, ettei asiakkaan tarvitse maksaa kuukausijäsenyydestä, vaan vain ostamastaan matkasta ja mahdollisesti siihen kuuluvista lisäpalveluista.
Välimeri suosiossa
Joonas kertoo, että konetta voidaan käyttää esimerkiksi liikemiesten matkoihin, joilla saattaa olla monta Euroopan kohdetta, jotka on käytävä läpi yhden päivän sisällä.
Vapaa-ajan matkoista kysyttyjä kohteita ovat olleet esimerkiksi Välimeren kohteet Nizza ja Málaga sekä runkoreitit esimerkiksi Lontooseen ja Pohjoismaihin.
Joonas markkinoi Aasiassa parhaillaan Lapin matkapaketteja, joiden avulla pystyy päivän aikana kiertelemään saman verran kohteita, joihin muulla tapaa saattaisi kulua jopa viikko.
