Näin järkyttäviä palkkioita Sointu Borg saa somejulkaisuistaan

Sointu Borgin päätä huimaavat tulot paljastuvat Sointu Borg ja tyrkyt -ohjelmassa.
Sointu Borg ja tyrkyt -uutuusohjelmassa seurataan kahdeksaa somevaikuttajaksi haluavaa persoonaa Ylellä maanantaina 17. helmikuuta alkaen. Osa on onnistunut saamaan jo siivunsa julkisuudesta, osa on täysin tuntemattomia kasvoja.
Ohjelman kolmannessa jaksossa puhutaan rahasta. Soinnun manageri Emmi Lehtomaa tulee kertomaan kokelaille siitä, miten rahaa ansaitaan sosiaalisessa mediassa.
Emmi toteaa, että sosiaalisessa mediassa toimii kysynnän ja tarjonnan laki. Mitä kysytympi olet, sitä enemmän pystyy veloittamaan.
Hintataso aloittelevilla vaikuttajilla liikkuu joko tuotepalkkioissa tai muutamissa sadoissa euroissa.
Emmi paljastaa somekokelaille Soinnun tämän hetkisen palkkion.
– Jos me puhutaan Suomen huippunimistä, kuten sinä olet Sointu… Emmi toteaa ja jatkaa:
– Eletään alkuvuotta. Tämän hetken myynti tällä vuodelle on 250 000 euroa. Ennuste näyttää siltä, että päästään lähelle 400 000. Ensi vuoden tavoite on päästä puoleen miljoonaan, Emmi jatkaa kokelaiden kuunnellessa äimän käkenä.

Sointu kertoo kameroille, että hänelle vinoillaan siitä, kun hän on henkilöbrändiyrittäjä.
– Mun vastaus on, käy googlaamassa mun ansiotulot, Sointu täräyttää itsevarmasti.
Kilpailijana oleva näyttelijä Eleonoora Kauhanen ihmettelee, miksi edelleen somea työkseen tekevää arvostellaan, sillä hänen mielestään tuloja varten pitää tehdä paljon töitä.
– Ihan ansaittu rahamäärä, jos miettii Soinnun duunimäärää, Eleonoora toteaa.
Sointu toteaa, että kuvien ja videoiden taakse kätkeytyy paljon painetta.
– Kun yritys maksaa kampanjasta ison rahan, mulla on aikamoinen paine, että se on tehty hyvin. Joka kerta, kun julkaisen videon, stressaan, että toivottavasti tämä lähtee, Sointu toteaa.
Sointu Borg ja tyrkyt 17.2. alkaen Yle Areenassa ja TV2:lla.