
Diilin johtoryhmä järkyttyy kilpailijoiden myyntitaktiikasta: "Mainehaittaa Jaajon firmoille"
Maanantaina 6.3. starttaa Diilin uusi kausi.
Ensimmäisessä tehtävässä kilpailijat saavat tehtäväkseen pyydystää kalaa, valmistaa se ja myydä tuote maantien varrella sijaitsevalla pysähdyspaikalla.
Kiila-joukkueen toimintatapa kerää kuitenkin oitis kritiikkiä johtoryhmän Jaajo Linnonmaalta, Toni Lähteeltä ja Noora Fagerströmiltä.
Anna, Emma, Wenla, Nico, Janne, Mikko, Vili ja Aki tekevät lahjakorttipaketteja, joita he myyvät yrityksille hyväntekeväisyyden nimissä. He eivät kuitenkaan valitse hyväntekeväisyyskohdetta, vaan suorittavat myyntiä hyvin epämääräisin piirtein.
Potentiaaliset asiakkaat ovat hämillään saamistaan soitoista ja koittavat tiedustella tarkennusta sille, mihin lahjoitetut rahat lopulta päätyvät.
Joukkueen mielestä juuri hyväntekeväisyys on heidän mielestään ratkaiseva valinta kisassa. Johtoryhmä on täysin eri mieltä.
Neuvonantaja Toni Lähde on kuunnellut kauhistuneena Nicon suorittamaa puhelua, jossa hän on maininnut mahdolliselle asiakkaalle viisi eri hyväntekeväisyyskohdetta, koska hän ei tiedä, mihin rahat menevät. Nico on myynyt asiakkaille pakettia, jonka sisällöstä Nicolla ei ole tietoa.
–Jos te tekisitte näin, niin miettikää, paljonko yhden päivän duunista tulee mainehaittaa kaikille Jaajon firmoille! Toni kauhistelee.
Diili innosti Emmi Suurosen irtisanoutumaan työstään: ”Miksi minun pitäisi elää sitten kun -elämää?”
Jaajo Linnonmaa ei ole lämmennyt myöskään joukkueen hyväntekeväisyys-idealle.
– Mun mielestä toi hyväntekeväisyys on niin epäkelvollinen keppihevonen, jos siitä ei ole ennakkoon sovittu. Mä en missään kohtaa mielestäni sanonut, että myykää hyväntekeväisyyden nimissä tätä hommaa. Tulevissa tehtävissä ei käytetä hyväntekeväisyyttä keppihevosena enää missään muodossa, ellei sitä erikseen mainita. Jaajo sanoo joukkueelle.
Diili Nelosella ja Ruudussa maanantaisin klo 21.