Diili-kilpailijat tekevät käsittämättömiä päätöksiä – Jaajo Linnonmaa: ”Ei jumalauta”
Diilin seuraavassa jaksossa joukkueet tuntuvat jälleen toimivan ensin ja ajattelevan vasta sitten.
Bisnesreality Diilin tulevassa jaksossa joukkueiden tehtävänä on hankkia yritysasiakkaita, joille he tekevät myynti-ilmoitukset uudelle nettimarkkinointialustalle. Jakso on katsottavissa Ruutu+:ssa, ja se esitetään Nelosella maanantaina 29. tammikuuta. Älä lue pidemmälle, jos et halua tietää, mitä jaksossa tapahtuu.
Joukkueet sekoitetaan lähes täysin. Tarmossa ovat nyt Jose, Miki, Vili, Elias, Jessi ja Essi. Liidissä vaikuttavat jatkossa Christopher, Niklas, Sandra, Salme, Aini, Marjut ja Jussi.
Tehtävän suorittaminen käynnistetään Helsingin Salmisaaren liikuntakeskukselta, jota ympäröivät lukuisat yritykset. Molemmat joukkueet suuntaavat kuitenkin suorittamaan tehtävää kauemmas, jopa Kehä III:n ulkopuolelle tuttujen kontaktiensa luokse käyttäen ison osan lyhyestä tehtäväajasta autossa istumiseen.
– Suunnitelmaa ei taaskaan tehty, neuvonantaja Toni Lähdekritisoi jo alkumetreillä.
Johtoryhmässä ihmetys on suuri, miksi joukkueet säntäsivät esimerkiksi Espooseen ja Vantaalle.
– Ei jumalauta, Jaajo Linnonmaa tiivistää ajatuksensa.
– Olisi ollut hauska nähdä sellainen hetki, kun te olitte hyppäämässä taksiin ja lähtemässä Petikkoon ja Juvanmalmille ja olisitte nähnyt kun toinen joukkue kävelee Salmisaaren liikuntahalliin – minkälainen fiilis siinä olis tullut? Oliskohan siinä kohtaa tullut sellainen olo, että tässä ei muuten ole mitään järkeä, mitä me ollaan nyt tekemässä? hän pohtii.
Diili-Jessin mielestä kilpakumppanit ovat häviäjiä: ”Meidän tiimissä loistan minä”
Toni Lähde summaa, että tiimit olisivat voineet tuplata yritysasiakasmääränsä, jos heillä olisi ollut hyvä strategia. Jaajo kysyy joukkueilta, mikä oli heidän strategiansa. Elias tunnustaa, että heillä se oli lähinnä vauhti, eikä muuta strategiaa ollut.
– Ei ehkä kovin tarkkaa kohdennusta tehty siihen myyntivaiheeseen, hän myöntää.
– Tämä menee ihan vitsiksi, Jaajo tuhahtaa.
Kun joukkueet ovat poistuneet tilasta, Jaajo päivittelee strategioiden puutetta ja sitä, etteivät kilpailijat osaa vastata yksinkertaisiin kysymyksiin.
– Ei se ole ihme, ettei ole strategiaa, kun ei tiedetä, mikä on strategia, hän kummastelee.
Diili maanantaisin Nelosella ja Ruudussa.
