Diili-joukkueen hypettämä yleisöryntäys lässähtää - somevaikuttajan fanitapaamiseen ei saavu ketään

Diilin seuraavassa jaksossa Tarmo-joukkueella on suuret suunnitelmat, jotka eivät laisinkaan toteudu.
Maanantaina 5. helmikuuta nähtävässä Diili-jaksossa Jaajo Linnonmaa antaa tiimeille tehtäväksi pystyttää pop up -liikkeet päiväksi kauppakeskukseen Helsinkiin. Liidin projektijohtajaksi valikoituu Christopher ”Crisu” Hokkanen ja Tarmon Essi Paltamaa, jolla on vankka kokemus pop up -liikkeiden perustamisesta.
Liidi valitsee kohderyhmäkseen äidit ja lapset, joita he havaitsevat ostoskeskuksessa paljon ja joiden he arvoivat olevan liikkeellä kaupan aukioloaikana. Liikkeeseen tulee myyntiin lastenvaatteita kotimaisilta suosituilta brändeiltä.
Tarmo puolestaan lähtee rakentamaan pop upia somevaikuttajien ja heidän vaatebrändiensä varaan. He saavat hyviä merkkejä myyntiin, mutta heidän odottamansa somemylly ei lähde pyörimään. Kaikki vaikuttajat eivät lähde mainostamaan heitä, ja lopputulos on, että liikkeessä on hyvin hiljaista.
– Paljon puhuttiin siitä muun muassa Eliaksen suulla, että paikat tulee olemaan täynnä, kamat tulee loppumaan kesken, kaaoksen hallinnasta vähän puhuttiin, satojen ihmisten jonosta. No, sitä ei tapahtunut, neuvonantaja Amel Gaily summaa.
Sovittu fanitapaaminen Lauri Haavin kanssa joudutaan perumaan, koska yleisöä ei ole.
– Oli vain yksi paidan ostaja sillä hetkellä paikalla, Miki Puikkonen sanoo.
Projektinjohtajan saamattomuus suututtaa Diilissä – neuvonantaja seuraa epäuskoisena tilannetta

Johtoryhmässä kumpikin joukkue saa kiitosta, Tarmo konseptoinnista ja Liidi liikkeen visuaalisesta ilmeestä ja viihtyvyydestä.
Jaajo Linnonmaa kiinnittää kuitenkin huomionsa siihen, miksei viidakkorumpu somessa toiminut Tarmon markkinoinnissa. Hän ihmettelee, miksei vaikuttajia sitoutettu julkaisemaan postauksia aiheesta ja miksi julkaisujen kanssa oltiin myöhässä. Neuvonantaja Toni Lähde myös huomauttaa, että selfie-videoita olisi voinut itse kuvata samalla kun tuotteita haettiin.
– Ettehän te voi silloin tapahtumapäivänä ruveta jännittää sitä, että laittaako ne postauksia. Kyllähän tän olisi pitänyt tapahtua jo sinä päivänä kun te rakensitte sitä kioskia, Jaajo linjaa.
Kun vastaus on, ettei esimerkiksi Bakari Diarra suostunut lupaamaan varmasti somepostausta, Jaajo on hämillään.
– Eihän tässä Essi ole mitään järkeä, hän tokaisee.
Sitä vastoin myös Liidi on käyttänyt markkinoinnissa sosiaalista mediaa, ja he ovat saaneet vaikuttajia toitottamaan pop up -myymälää jo edellisenä päivänä. Heillä on asiakkaita riittänyt hyvin koko päivän.
Diili Nelosella ja Ruudussa maanantaisin.