Näitä viihdeohjelmia Suomi katsoo nyt – mihin katosivat Suurmestarin katsojat?

Suomalaisten tv:n katselua mittaavan Finnpanelin tutkimusten mukaan vanhat tutut päivittäisohjelmat pitävät pintansa katsojien suosikkeina.
Katsotuimpaa sisältöä lineaarisessa tv:ssä ovat totuttuun tapaan uutiset, urheilun, sään ja viime viikkoina myös vaaliohjelmat, mutta jos ne jätetään pois laskuista, katsotuimpia ohjelmia viikolla 13 olivat Puoli seitsemän -keskusteluohjelma (viikon katsotuimman jakson keskikatsojamäärä 606 000), Salatut elämät (505 000) ja The Voice of Finland (492 000).
Myös Ylen esittämän maalaiskomedian Mooseksen perinnön uusintakierros oli katsottu (473 000) samoin kuin Farmi Suomi (450 000) ja toimittaja Aino Huilajan pakettiautoreissusta kertova Van Life – Tien päällä (430 000).
Maikkarin suosikkiviihdeohjelma Suurmestari ja samoin Nelosen Diili ovat sen sijaan jääneet yllättävän heikoille sijoille aiempien kausiensa suosioon nähden.
Viikolla 13 Suurmestaria seurasi keskimäärin 369 000 silmäparia, ja se oli MTV3:n viikon 12. katsotuin ohjelma. Kauden avausjaksoa pari viikkoa aiemmin seurasi vielä 474 000 katsojaa. Kaukana ollaan kuitenkin sarjan ensimmäisen kauden katsojaluvuista, kun Jaakko Saariluoman hassunhauskoja tehtäviä seurasi vuonna 2020 jopa 700 000 katsojaa.
Diilin keskikatsojaluku viikolla 13 oli 227 000. Viime kaudella Diilin katsojaluvut pyörivät samoissa lukemissa, mutta vuonna 2021 nähdyllä kaudella keskikatsojamäärät pyörivät noin 350 000:n tasolla. Parhaimmillaan yleisöä oli liki 500 000 silmäparia. Tuolloin kauden voittajaksi valittiin Sointu Borg.
Kaksi sai potkut Diilistä – huonosti käyttäytynyt kilpailija joutui lähtemään