Fleksaajat-sarjan Bakari Diarra leveilee ökytuotteilla - elää todellisuudessa köyhyysrajalla!

Bakari diarra seksikäs suklaa
Mainos
Mainos päättyy

Bakari Diarra, 25, nähdään MTV3:n Fleksaajat-uutuussarjassa muodin asiantuntijan roolissa.

Sarjassa juontajat Seksikäs-Suklaa ja MolyBros etsivät Suomen kovimpia fleksaajia, jotka elävät muita leveämmin eivätkä pelkää näyttää sitä.

Bakari on perustanut nuorille suunnatun vitunleija-vaatemerkin, ja sarjassa hän kertoo ohjelmassa olevansa ylpeä firmansa menestyksestä.

Sarjassa seurataan Bakaria tämän piipahtaessa Blockfest-festareiden lavalla henkivartijansa kanssa. Lisäksi hän hehkuttaa useampaan otteeseen sitä, miten hyvin hänen vaatemerkkinsä menee kaupaksi.

Mainos
Mainos päättyy

Seksikäs-Suklaa haastatteli miestä myös siitä, mitä niin sanottu fleksaaminen tarkoittaa hänelle. Fleksaaminen on periaatteessa sitä, että ihminen leveilee luksustuotteillaan.

– Sä näytät leijalta, sulla on hyvä fitti (vaatteet istuvat hyvin). Sulla on vyö, sulla on kynnet tehty. Sellainen leija, oot käyny parturissa, tuoksut hyvältä, se on tärkeää, Bakari totesi sarjassa.

Mies esittelee somen puolella luksustuottetteitaan. Instagram-kuviensa perusteella Bakari suosii ökymerkkejä kuten Gucci ja Louis Vuitton. Hän myös usein sonnustautuu esimerkiksi Marimekon vaatteisiin tai käyttää suomalaisen merkin asusteita.

Bakari käyttää säännöllisesti myös oman vaatemerkkinsä tuotteita.

fleksaajat
Bakari esittelee Vitunleija-vaatemerkkinsä tuotteita Fleksaajat-sarjassa juontaja Seksikäs-Suklaalle. Ohjelmasta saa käsityksen, että Bakarilla on varaa leveillä ja että firmalla menee hyvin.
Mainos
Mainos päättyy

Bakari ja hänen siskonsa, poliitikko Fatim Diarra, 37, ovat antaneet Helsingin Sanomille yhteishaastattelun, jossa Fatim kehuu pikkuveljensä saavutuksia.

– Hänen vaatemerkkinsä vitunleija on ollut menestys. Hän on pistänyt kavereidensa kanssa monta kertaa pop up -kaupan pystyyn, ilmoittanut siitä TikTokissa ja Instagramissa ja saanut teinit jonottamaan mallistoja, Fatim on kertonut lehdelle.

Martina Aitolehti myy lasten ökysängyt muuton alta!

Vaatesuunnittelija on lisäksi luonut uraa musiikin parissa. Viime vuonna levy-yhtiö Warner Music Finland ja sen alainen Babyface-levymerkki tekivät nimittäin yhteistyösopimuksen Vitunleija-vaatemerkin kanssa.

Bakari on tehnyt yhteistyötä esimerkiksi räppäreiden DavinCledoksen ja Williamin kanssa. He julkaisivat yhteisen Make-up-biisin vuonna 2022. Bakari on kertonut YleX:n haastattelussa seuranneensa biisintekoprosessissa, ja että hän on itse suunnitellut kansitaiteen sekä markkinointimateriaalin Vitunleijan tiimin kanssa.

Erika Vikmanilla liikennesäännöt hukassa – paljonkertova kuva

Mainos
Mainos päättyy

Vitunleija-brändillä on Instagramissa yli 34 000 seuraajaa, ja Bakarin henkilökohtaista profiilia seuraa yli 32 000 tiliä.

Julkisuudessa kerrottujen asioiden perusteella vaikuttaisi siis siltä, että Bakari on menestynyt nuori yrittäjä. Fleksaajat-sarjan perusteella miehellä on myös varaa elää varsin luksustäytteistä elämää.

Seiskan selvityksen mukaan totuus on kuitenkin aivan toinen.

Vitunleija Oy:n viime vuoden tilinpäätöstiedoista selviää, että Bakarin johtaman yrityksen liikevaihto on ollut reilut 26 600 euroa.

Viimeisimmällä tilikaudella firma teki tappiota 9 454 euroa. Vitunleija Oy ei ole maksanut euroakaan henkilöstökuluja, kuten palkkaa tai palkkioita. 

Lisäksi merkittävä kuluerä ovat niin sanotut liiketoiminnan muut kulut, joita kertyi 36 063,59 euron edestä.

Kyse on juoksevista kuluista, kuten vuokrista, markkinoinnista ja kilometrikuluista.

Seiska selvitti myös Bakarin vuoden 2021 tulot. Verotoimistolta kerrottiin, että mies sai 10 960 euron ansiotulot eikä hänellä ollut pääomatuloja.

Pienet tulot tarkoittavat siis sitä, että Bakari elää alle köyhyysrajan. Tilastokeskuksen mukaan niin sanottu köyhyysraja eli pienituloisuusraja on 15 320 euroa vuodessa.

Seiska tavoitti Bakarin, mutta hän ei vastannut toimittajan lähettämiin kysymyksiin.

Mainos
Mainos päättyy
Ladataan