Vaatejätti H&M tuskin uskoi, että sen tuore mainos lasten huppareista saisi aikaan some-raivon. Näin kuitenkin kävi ja sosiaalinen media hyökkäsi yritystä kohtaan vaatien sitä poistamaan mainoksen aivan yhtä nopeasti kuin se oli julkaistukin.
Mainoskuvassa tummaihoinen pikkupoika poseeraa yllään vihreä huppari, jossa lukee Coolest Monkey In The Jungle, joka suomeksi käännettynä tarkoittaa "viidakon siistein apina".
Viime kesänä Suomessakin konsertoinut kanadalaispoppari The Weeknd ilmoitti Twitterissä katkaisevansa kaikki yhteistyökumppanuudet H&M:n kanssa.
- Heräsin tänä aamuna tämän kuvan aiheuttamaan sokkiin ja häpeään. Olen syvästi loukkaantunut ja en aio työskennellä H&M:n kanssa enää, supertähti ilmoitti.
Keskipäivällä tänään tiistaina H&M ilmoitti vetävänsä hupparit pois myynnistä.
- Ymmärrämme, että monet ovat pahoittaneet mielensä lasten huppareiden mainoskuvasta. Me, jotka työskentelemme H&M:llä, olemme samaa mieltä. Olemme syvästi pahoillamme, että valokuva edes otettiin, ja kadumme hupparin printtiä. Sen vuoksi emme ainoastaan poista kuvaa kanaviltamme vaan vedämme hupparin markkinoilta. On selvää, että ohjeitamme ei ole noudatettu kunnolla ja se on varmaa. Aiomme tutkia perinpohjaisesti miten tämä on päässyt tapahtumaan sen vuoksi, ettei tämän kaltaista virhettä tapahdu enää koskaan.