Viimeisen kuukauden aikana yöunet ovat olleet 3-6h luokkaa per yö. Nämäkin tunnit on nukuttu pätkissä. Unenpäästä saan keskimäärin kiinni 23.00-01.00 välisenä aikana. Nukahdan ja herään kun pää jauhaa jotain asiaa. Luulen, että on aamu vaikka todellisuudessa olen nukkunut 1-2 tuntia. Tämmöisellä rytmillä on vedetty viimeinen kuukausi.

En ole täysin varma että johtuuko unettomuus stressistä vai mielenterveydellisistä syistä. Tällainen unirytmi toistuu minulla kaksi kertaa vuodessa. Syksyllä ja keväällä. Joka tapauksessa nämä jaksot ovat todella uuvuttavia. Olen koittanut meditaatiota, liikkumista, syömistä, lääkkeitä, joogaa, ja oikeastaan melkein kaikkea mitä jengi on minulle suositellut.

Mie luulen että tämä johtuu stressistä. Ainoa paikka missä täysin rentoudun on ulkomailla. Voi kuulostaa hiukan hölmöltä mutta reissaaminen uusissa paikoissa ja varsinkin ympäristössä, missä kukaan ei tule minulle juttelemaan on terapeuttista. Veikkaan myös, että minun ujo perusluonne ottaa tämän sosiaalisen työn todella raskaasti. En valita että työni olisi jotenkin vastenmielistä tai en pitäisi siitä, mutta kuormittavaa se minulle on.

Olipa miten tahansa niin määräsin itselleni nyt viiden päivän pakkoloman ja aion sen käyttää ulkomailla. Suljen luurin ja en ota mistään ulkopuolisesta asiasta mitään paineita. En myöskään ota somettomuudesta paineita. Jos tekee mieli päivittää tai tehdä somea niin teen niin. Haluan vain nauttia hyvästä ruuasta, paineettomasta olosta ja katsella ohi kulkevia ihmisiä hyvän kahvin ääressä. Ei sen kummempaa.

Tämä ei ole minulle myöskään mikään #määmatka vaan otan vaimoni mukaan. Nautin hänen seurastaan ja en oikeastaan kauhean hyvin edes viihdy yksin matkustaessa, ainakaan nyt. On siistiä että puoliso voi olla myös paras kaveri ja reissuseuralainen. Olen havainnut että aina näin ei kaikilla ole. Halutaan lähteä ”A”-luokan reissulle poikaporukassa ja perhereissuja tituleerataan ”B”-luokan reissuiksi. Itse en lähtisi näitä mitenkään määrittelemään noin. Kyllä sitä voi puolisolle ihan suoraankin sanoa jos haluaa itekseen mennä ja ei siinä mitään ropleemaa ole.

Viikonloppu oli upea! Perjantaina olin Bayerncarin avajaisissa Seinäjoella ja lauantaina Nokian messuilla. Kummassakin paikassa oli todella paljon ihmisiä ja tuli juteltua tuntikausia Selviytyjistä, kaupankäynnistä ja kaikesta oikeastaan mikä liittyy minun tekemisiin. Väsyneenä joutuu pinnistelemään kauhean paljon, ettei vain antaisi ylimielistä kuvaa itsestään. Syy ei ole ihmisissä että olen poissaoleva eikä syy ole myöskään siinä ettei mulla muiden jutut kiinnostaisi vaan syy löytyy uupumisesta.

Voita puhelin klikkaamalla tätä linkkiä!!!

Tässä on vielä pitkä kesä edessä. Meillä on paljon sovittuna tapaamisia, keikkoja, ohjelman kuvauksia ja normaalia työntekoa. Kesäloma vietetään vasta tammikuussa ja haluisin myös jaksaa sinne asti ilman että tilttaan lopullisesti. Nyt ei ole pitkä matka siihen jos uni ei ala tulemaan ja lepoa ei saa aikaiseksi. Siksi otan nyt pienen breikin ja toivon että se auttaa.

Tiedän kuitenkin luonteeni ja varmaan sitä tulee reissussakin jotain pientä raportointia tehtyä reissusta ja ihan vain siksi että on paljon minun kaltaisia ihmisiä, joita reissujutut kiinnostaa. Miksipä sitä ei sitten kokemuksiaan jakaisi eteenpäin?

Muista ottaa maksuton Elisan paketti käyttöön klikkaamalla tätä linkkiä

 

Terveisiä täältä!

Sampo

 

 

 

Kommentoi

Kommentit

  • Tiia 29.5.2018 10:42

    Voit lohduttautua sitä unettomuutta on ihan valtavasti <3 Ja siihen ei auta muuta kuin halolla päähän sänkyyn <3

  • Christian 29.5.2018 10:42

    Moi, tiiän niin ton tunteen. Mulla toimii että aloitan nukkumaan käynnin ajoissa. Lopettelen ajatusprosesseja jo tunteja ennen edes sänkyyn menon miettimistä ja sängyssä en tee mitään muuta kuin nukun. Vaatii harjoitusta, mulla meni vuos treenatessa tää miellyttävälle tasolle, mut heti huomaa jos rutiini lipsuu.

  • Tuula 29.5.2018 10:46

    Kukaan ei pidä sinusta niin hyvää huolta kuin sinä itse puolisosi tukemana. Niin on tehtävä, kun hyvä on!

  • Marko Uskelin 29.5.2018 11:32

    Sä teet minkä itse parhaaksi koet. Toivottavasti piisaa loma akkujen lataukseen 👍

  • Pirkko Suominen 29.5.2018 12:29

    Pidä huolta itsestäsi. Tiedetään, että lepo ja uni ovat perusasioita, jotka pitäisi olla kunnossa. Teit kyllä ainoan oikean ratkaisun lähtiessäsi matkalle. Siellä ei voi samoja asioita murehtia kuin kotomaassa.. mutta muista, ette ota sielläkään liikaa paineita mennä sinne ja tänne ja katsomaan sitä tai tätä.. sinne pääsee aina uudestaan, jos olisi jotain mukavaa tiedossa. Anna itsellesi aikaa palautua. Kropan viestit pitää ottaa vakavasti, ettei satu mitään peruuttamatonta. Kaikkea hyvää teille matkalle ja rauhoittukaa siellä .. ❤️❤️❤️👍

  • SuperSonic 29.5.2018 16:32

    Sampo, suosittelen testaamaan suomalaista keksintöä, joka on patentoitu uniongelmien hoitoon; Neurosonic. Se on tehokas myös stressin hoidossa. Itselleni siitä on ollut aivan suunnaton apu! Se on patja, joka värähtelee matalataajuudella, mutta en nyt muista nettisivun osoitetta, (oiskohan neurosonic.fi?) mutta googlaamalla löytyy paljon käyttökokemuksia ja lisätietoa! Kannattaa edes kokeilla, vaikutuksen tuntee todella nopeasti..

  • Sanni 29.5.2018 18:45

    Tiiän tuon tunteen ja en tiedä onko sinulle suositeltu boosteria ja muutamaa muuta tuotetta, mutta siis pakko sanoo että todellakin tiedän muutaman kikan millä homma on saatu haltuun 💪🏻
    Jos haluat tietää ne niin laita mailia niin laitan tiedot tulemaan.

    Mutta kokemuksen syvällä rinta äänellä huudellaan.

    Itse olen kaikki myös kokeillut niin lääkkeet kun muutkin kikat, mutta nyt on löytyny apu omalle kohdalle ❤️

Kiitos kommentistasi. Kommentti tulee näkyviin bloggaajan hyväksynnän jälkeen.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Älä missaa kuumimpia viihdeuutisia! Seuraa Seiskaa somessa!