Skip to main content
Lapsi ei pitänyt salaatista.

Salaatti ei maistunut - lapsi soitti hätänumeroon!

Kanadassa 12-vuotias lapsi soitti hiljattain kahdesti hätänumeroon. Syynä oli, että hänelle tarjoiltiin ruokapöytään salaattia. Tapahtuma sattui viime viikon tiistaina (12.6.) Novia Scotiassa. Lapsi ilmoitti päivystäjälle, että hänen huoltajansa oli valmistanut ruoaksi salaattia, josta hän ei pitänyt. 

Ennen kuin poliisi ehti saapua paikalle, lapsi soitti uudelleen kysyäkseen, koska viranomaiset olisivat perillä. Hän painotti toistamiseen, ettei hän pidä salaatista. 

Poliisi muistuttaa vanhempia

Halifaxin poliisi julkaisi viime viikolla viestin, jossa se muistutti, että tapaus osoittaa, miten tärkeää vanhempien olisi puhua lapsilleen hätänumeron käyttötarkoituksesta.

– Vaikka monet meistä voivat samaistua joskus vastenmielisyyteen salaattia kohtaan, kielii tämä tärkeämmästä aiheesta, josta kaikenikäisten tulisi keskustella, totesi poliisi Dal Hutchinson:

– Hätänumeron väärinkäyttö on kaikkia ikäryhmiä koskeva ongelma, joka sitoo arvokkaita resursseja ja estää ensihoitajia hoitamasta todellisia hätätilanteita.

Yleinen ongelma

Hätänumeroon tulvii jatkuvasti turhia puheluita. Viime joulukuussa Mississippin poliisi kertoi 5-vuotiaan TyLon Pittmanin soittaneen hätänumeroon, koska hän pelkäsi Grinchin varastavan joulun.

Niin ikään joulukuussa, floridalainen mies soitti hätänumeroon kahdesti valittaakseen, että hänen ravintolasssa nauttimansa annos oli "liian pieni".

Lähde: UPI


Teksti:
Seiskan toimitus
Kuvat:
all over press

Suosituimmat

Ladataan sisältöä

Älä missaa kuumimpia viihdeuutisia! Seuraa Seiskaa somessa!