Hyppää pääsisältöön
Jäätelömyyjä ei usko vaikuttajiin.

Jäätelökauppias kyllästyi somevaikuttajiin: lätkäisi tuplahinnan, kampanja meni viraaliksi!

Losangelesilaisen Joe Nicchin jäätelöauton asiakkaista yhä useampi väittää olevansa "somevaikuttaja", influencer, ja tästä syystä jäätelökauppiaan pitäisi antaa tuotetteitaan ilmaiseksi. Vastineeksi tulisi läjäpäin näkyvyyttä, totta kai. 

Nicchi on aina kieltäytynyt tarjouksista, mutta nyt hän on saanut vaikuttajien jatkuvasta tulvasta lopullisesti tarpeekseen. Se käy ilmi myös hänen jäätelöautonsa uudesta kyltistä, jossa sanotaan: "Somevaikuttajille tuplahinta!" 

Tunnettuus kasvoi

Nicchi kertoo kannastaan myös somessa  #InfluencersAreGross-aihetunnisteella, ja viraaliksihan se meni. Sitä myötä jäätelöauton asiakasmäärät alkoivat lisääntyä. Yllättävän moni on samaa miletä Nicchin kanssa, ja haluaa tukea miehen kampanjaa.

- Me olemme anti-vaikuttaja-vaikuttajia. Onhan tämä outoa, mutta myös hauskaa, hän kertoo The Guardianin haastattelussa.

- Toivon, että tämä innostaa myös muita pienyrityksiä pitämään puolensa ja käskemään vaikuttajia painumaan v*ttuun.

Jäätelöbisnes

Nicchi perusti CVT Soft Serve-jäätelöyrityksensä vuonna 2014.

- Tällä on tarkoitus ansaita rahaa. En voi jakaa jäätelöä ilmaiseksi, hän lisäsi.

Vaikuttajien taktiikasta hänellä on selvä näkemys. 

- He rakastavat sanaa "näkyvyys". Se on naurettavaa.

Vaikka Nicchi mainostaa mielellään omaa liiketoimintaansa sosiaalisessa mediassa, ei hän halua olla siitä riippuvainen.

- Jos Instagram kaatuisi huomenna, meidän jäätelöautomme toiminta jatkuisi edelleen, mutta en tiedä, jatkuisiko "vaikuttajien" liiketoiminta.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by CVT Soft Serve (@cvtsoftserve) on

Lähde: The Guardian

Liity uuteen Seiska Klubiin ja lue mehukkaita julkkisuutisia, joihin pääset käsiksi vain Klubin jäsenenä! Rekisteröidy käyttäjäksi!


Teksti:
Jenna Jylhä
Kuvat:
Rex Features

Älä missaa kuumimpia viihdeuutisia! Seuraa Seiskaa somessa!