Hyppää pääsisältöön
Tekohymy on pahaksi.

Hymyiletkö jatkuvasti asiakkaille? Riskeeraat terveytesi ja voit sortua juopotteluun!

Hymy on tärkeä osa hyvää asiakaspalvelua, mutta jokaisella työntekijällä on myös huonoja päiviä. Uuden tutkimuksen mukaan fake it till you make it-asenne ei kuitenkaan kannata, sillä väkinäisen hymyn pakottaminen voi olla haitallista terveydelle. 

Epäluonnollista

Pennsylvanian osavaltionyliopiston ja University at Buffalon tutkimuksessa tarkasteltiin palvelualalla työskenteleviä henkilöitä. Tutkimuksessa ilmeni, että yksilöt, jotka teeskentelivät hymynsä ja välttivät pyörittelemästä silmiään, tarttuvat työpäivän jälkeen muita todennäköisemmin pulloon.

- Tunteiden teeskenteleminen ja tukahduttaminen asiakaspalvelussa liittyy työstressin ja negatiivisten tunteiden takia juomiseen, selittää Pennsylvanian osavaltionyliopiston psykologian professori Alicia Grandey:

- Mitä enemmän he joutuvat hallitsemaan negatiivisia tunteita töissä, sitä vähemmän he kykenevät hallitsemaan alkoholin käyttöä töiden jälkeen.

Hymyileminen osana työtä saattaa kuulostaa positiiviselta asialta, mutta todellisuudessa se se voi olla professori Grandeyn mukaan "todella kuluttavaa".

Lähde: New York Post

Liity uuteen Seiska Klubiin ja lue mehukkaita julkkisuutisia, joihin pääset käsiksi vain Klubin jäsenenä! Rekisteröidy käyttäjäksi!


Teksti:
Jenna Jylhä
Kuvat:
Rex Features

Suosituimmat

Ladataan sisältöä

Älä missaa kuumimpia viihdeuutisia! Seuraa Seiskaa somessa!